Haddock
Frivilliggruppen ved opstartsmødet

Den Gamle By samler radio-fagfolk i en ny frivilliggruppe. Gruppen skal bidrage med teknisk viden i formidlingen af radioforretningen Pouls Radio, årgang 1974. Pouls Radio åbner i Den Gamle By i juni 2010.

Den Gamle By har allerede stor erfaring med at engagere frivillige og samarbejde med fagfolk om udstillinger og formidling. Ved indsamlingen af radio/tv-apparater og inventar til Pouls Radio har vi haft uvurderlig hjælp fra de frivillige radio-entusiaster i Radiohistorisk Forening Ringsted.

For at få et både historisk og teknisk velfunderet grundlag for den fremtidige formidling af især reparationsværkstedet i Pouls Radio, har vi nu samlet en frivilliggruppe af fagfolk fra radio/tv-branchen i det østjyske. De skal i første omgang hjælpe med en historisk korrekt opstilling af værkstedet og butikken. Når butikken åbner for publikum vil de desuden lejlighedsvist bemande og formidle reparationsværkstedet i udvalgte weekends.

Søndag 28. marts blev de interesserede inviteret til et opstartsmøde her i Den Gamle By. De er hovedsageligt engageret gennem Radiohistorisk Forening Vest, som dækker Jylland og Fyn, men også Radiohistorisk Forening Ringsted har hjulpet med at efterlyse radio/tv-fagfolk.

Frivilliggruppen i Pouls Radio er naturligvis åben for endnu flere, som synes det kunne være sjovt at fortælle Den Gamle Bys gæster om arbejdet i et reparationsværksted i 1974. Vi modtager derfor meget gerne henvendelser fra radioteknikere, som har lyst til at være med i gruppen. Send en mail til projektkoordinator Lisbeth Skjernov.